" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" I would rather wear flowers in my hair than diamonds around my neck "

We can chatting here





MUSIC}
Friday, 5 August 2011 | 10:05 | 2Comment

Music is part of life. yup it is. bagi aku music adalah dunia kedua selepas dunia yang realiti nie. yang kadang-kadang cerah and sometimes dia mendung. tapi ada la jugak time dia ribut petir. sebulan sekali jew. so dont worry my world tak kan banjir lagi. bagi aku musik pelengkap hidup. nobody can live without it. tapi tak ada la pulak dengar citer ada yang mati sebab tak dengar muzik. no no no ~. dalam hidup aku, bila sebut muzik aku lebih cenderung kepada english. sebab bagi aku lagu english lagi syioook ~. maybe tu adalah peyumbang besaq kepada kebolehan menulis karangan karut marut masa test dan dapat markah yang agak come lote masa form 3. *poyo jerk. ok jom sambung. dah la suka english lepas tu suka pulak dengar lagu jenis season-season. oldies punyer. masa duduk hostel semua member paggil aku nenek. sebab suka lagu lama. ok fine whatever. aku tahu la aku suka bebel macam mak nenek. sampai la sekarang still dengar lagu yang sama. for me lagu english yang oldies nie sangat menarik. dia punyer lirik tu deep in meaning. kadang-kadang lagu tu memang straight to my heart. *terasa sesangat. kalau lagu melayu pulak jarang nak layan sebab banyak yang macam tak sesuai untuk kanak-kanak sunquick macam saya nie. aww aww. bila dah habis form 5 duduk rumah dengan akak yang baru habis study terpengaruh pulak dengan korean. but the thing is simple. saya not a K-POP LOVER okes. sometimes i HATE them really much. okey oleh sebab terlampau suka kan muzik. hari nie aku decide yang article untuk assignment BEL313 (critical thinking) *memang kritikal sekarang nie. kalau korang tengok memang aku nie dah nazak la. so godek sana godek sini jumpa la article tu. now kena cari claim and fallacies pulak. mesti dalam otak korang menatang hape pulak tu. ok aku pon tak tahu. dah jumpa article maasuk dalam folder dulu. esok kita pergi buat ramai-ramai kat library. aww aww saya nak pegi library esok. *sila bangga sekarang. :D dalam-dalam godek tu jumpa benda nie. baca la sendiri aku dah tolong simply siti kan dia. HAHA



Music and Your Body


1. brain waves: muzik yang ada strong beat boleh stimulate otak and buat kita 
more concentrate.and music yang kita dengar tu akan bagi long term effect. 

2. heart rate & breathing :bila dengar muzik body kita kan relax and our 
heart rate & breathing jadi slow. ia tidak akan menyebab kan SEMPUT !
 tapi ia akan bantu kita kurangkan stress and bagus untuk kesihatan.
 *yang sakit jantung sila dengar muzik :D

3.state of mind : yang nie paling best sebab muzik mampu buat otak 
kita fikir positif. bagus kan. bila kita dengar muzik juga ia akan buat
 kita kreatif. sebab nanti kita mesti duk imagine situasi dia.
 aww sweet gitu

p/s : i love song from MLTR. sape suka dia jugak angkat kaki anda.