" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" I would rather wear flowers in my hair than diamonds around my neck "

We can chatting here





muhasabah DIRI}
Tuesday, 9 August 2011 | 06:46 | 0Comment

kanak-kanak riang sunquick yang comel lagi menarik mai sini nenek nak story mory sikit. haha *tampaq sikit. poyo lebih la nenek nie. ok lah straight to the point lah kan. semalam busy kelas penuh dari pagi sampai petang. balik tu pun dah separuh nyawa. lagi beberapa minit nak bukak pose mula la merungut macam-macam. sumpah masa tu tak sedar. nak cakap SETAN. mana ada bulan-bulan pose nie. haish. lepas bukak puasa agak-agak nak tidoq tiba-tiba teringat dekat USTAZAH. wow ! anda bangga tak ? ok saya bangga. jangan tanya kenape. teringat tadi masa kelas CTU081 (kelas islamic education study ) . ustazah cakap. "bulan puasa nie bulan penuh rahmat, banyak yang kita dapat kalau kita tahu cara nak tackle dia" aku duk kat belakang angguk-angguk tanda ngantuk. *ok saya terok. lepas tu yang belakang sikit tu yang buat saya celik bulat-bulat mata saya. ustazah kata " kita sekarang nie jarang nak nampak salah sendiri *nodnod. ape kata lepas nie kita semua cuba muhasabah diri sendiri dulu baru tunding jari kat orang lain bla bla bla..... muhasabah diri pun kita dapat pahala." wah menarik kan. so kanak-kanak mai nak citer cara nak muhasabah diri.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
cara-cara nya adalah :

1. sila teliti and lihat kesalahan diri sendiri dulu. = mana tau ada lagi part yang kita tak betoi. so bole lah kita betoi kan. * saya failed part nie.
2. ikhlas kan diri dalam semua amalan kita terhadap ALLAH s.w.t  = tanya balik diri kita selama nie kita ikhlas tak buat sesuatu. betul tak niat yang kita pasang? dulu masa sekolah nak pi sekolah sebab boleh jumpa member bukan sebab DIA. subhanallah terok lagi.. T,T
3. taubat *very the PENTING. = aku pon kadang-kadang lupa bende nie. sama-sama lah kita saling mengingati. ;D
4. bergantung harap pada DIA. = kalau nak pape mintak dengan DIA. sedih pun ngadu dekat DIA. baru betoi. nie sedih duk citer kat pakwe. aww aww. <--- terase. dush dush

hari nie tu je yang nak di kongsi. so sama-sama lah kita berubah. saya dah on de way dah nie. aww aww.