" F l o w e r "

flaw

Hai Welcome Here


" I would rather wear flowers in my hair than diamonds around my neck "

We can chatting here





CRITICAL THINKING !}
Monday, 11 July 2011 | 02:00 | 0Comment

currently sitting infront of the laptop with all the notes from BEL313 *bersepah-sepah* there and here. susah beno nak paham nyer. letih dah baca. tu tak masuk lagi LAW038. memang haaaaahhhhh SEMPUT !

so kanak-kanak riang ribena mari kita belajar BEL313 yer. ok first of all kita kena tahu ape itu argument.
argumen nie consist of two things. 1. claim/conclusion 2. premise/reasons.
hah paham-paham sendiri lah ekk. saya pon tak paham camne nak ngajo kome semua??
ok meyh nak list kan ape yang dah di pelajari dalam BEL313 tu dengan defination sekali. ececece defination tu.

lexical ambiguity-word ade banyak meaning
syntactic ambiguity- lau atas tu word yang nie sentence dia.
emotive language- cari lam kamus
euphemism-bahasa sopan ok !
dyeuphemism-tak sopan . sama macam atas
vagueness-meaning not clear. dalam BM tak jelas
innuendo- macam sindiran tapi bukan sindiran. macam mane tu ekk? hah hangpa pi tanya lecturer korang
streotyping- nie assumption yang di buat on the first look. nak tau lebih jelas pi baca blog theotherkhairul kat situ banyak tulis pasal nie. *ok MR.K sila bayar untuk promotion nie.
deductive- tak tau menatang ape
inductive- nie pon sama. banyak baby sangat
fallacies- nie baru blajaq. tak paham lagi + tak habis lagi nanti saya citer lain kali ekk

hah tengok tu list-list dalam INTRODUCTION baru. belom lagi masuk bab bab bab bab dia. hadoiyai.
sape-sape nak buat kije lebih masa ngajaq saya BEL313 mai la bilik saya kat kolej MASRIA. saya bayaq dengan air ngan keropok free punyer. haha . *jokejokejoke. tak mampu eden nak wat gitu. orang miskin.
serius belajar LAW nie tak senang macam orang-orang uar kan. "ler budak law. xpelah blajaq senang. koje nanti pon gaji lumayan" haram J hang mudah. mai sini nak sepak kaki biaq jadi si capek sikit. tak senang OK ! kalau otak jenis komputer processor ok ar. lecturer cakap save. dengaq jew save. ALLAH. saya bukan sebegitu rupa yer. bukan lah insan yang habis kelas bertapak kat library. duduk sebelah rak LAW. *nonono. saya dengar library pun migrain. pijak je kaki kat tangga tu terus seram sejuk. masuk je hampir nak pitam. *amboi hyperbola sungguh saya hari ini. ecece. walau pun begitu learning law is fun. but fun is wasting of time. therefore, learning law is a waste of time KAKAKA. tak lah its not true yea reader.

p/s: actually semua bende susah. but when we try our best. the most hard thing became the most easy. do fall in love with them. like me NOW.